narzędzia badawcze pedagoga

Menu

My crazy serwis with crazy Beyonce =]

Temat: Zmiany w przepisach o awansie nauczycieli
wolność po 15.00 !
Przy pensum 20 godzin, średnio 4 lekcje dziennie, jeśli więcej czy mniej -
dokłada się czas do "zajęć własnych ":

7-7.45 przygotowanie materiałów do lekcji

7.45-8.00 dyżur

8.00 - 11.45 lekcje + dyżur

11.45 - 13.30 sprawdzanie prac (czy inne czynności papierowe ;)

13.30- 14.00 przerwa obiadowa

14.00 - 15.00 sprawdzanie prac, spotkanie zespołu itd.

Jeśli wywiadówka, rada pedagogiczna czy inny dopust tego typu, można by sobie
następnego dnia pójść do domu o 12.00 :))) Gdyby kto prowadził zajęcia
popołudniowe dla uczniów, przychodziłby do pracy na 8.00 .

W przypadku wycieczki -wolno kilka dni wychodzić wcześniej :)

Tak się zastanawiam (całkiem serio!) , czy to się da zmieścić w 40
godzinach....Gdy się doliczy czas nawału matur, próbnych matur, testów, badań
wyników nauczania, konkursów, imprez....
Pisanie planów wynikowych, programów naprawczych, analiz i ewaluacji,
wypełnianie arkuszy ocen i dzienników, sprawozdania z pracy zespołów
przedmiotowych, karteczki na wywiadówkę, analiza ankiet, budowanie narzędzi
pomiaru dydaktycznego, sprawdzanie i układanie badań wyników nauczania -
WSZYSTKO W SZKOLE, patrząc na zegarek :)))

A w sobotę wolność.... :))


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,15353212,15353212,Zmiany_w_przepisach_o_awansie_nauczycieli.html



Temat: metodologia badań - kto robi badania?
metodologia badań - kto robi badania?
Czy ktoś może mi wyjaśnić prosto i na przykładzie, nie w języku
metodologicznym
- co to jest zmienna zależna i zmienna niezależna oraz wskaźniki.
Przeczytałam wczoraj 3 książki do metodologii badań społ. i definicje to znam
doskonale, ale w praktyce dobór np: wskaźników nie jest dla mnie oczywisty.
Może powinnam jeszcze coś poczytać, czy znacie jakąś przyjaźnie napisaną
książkę o metodologii badań?
A jeszcze pytanie, czy jak robicie badania, to na ile trzymacie się
wytycznych metodologicznych, przecież psycholog, socjolog, pedagog nie jest
metodologiem który zajmuje się tylko ta tematyką. Wydaje mi się jak
przeglądam raporty z badań, że ludzie korzystają tylko z ramowych,
podstawowych założeń w badania do doktoratu, zeby zachować tzw. zgodność
metodologiczną. Czy ktoś jest w stanie dysponowac takim narzedziami(programy
do analizy itp) jak OBOP czy CEBOS, moż tak? Niech ktoś napisze jakie ma
doświadczenia przy prowadzeniu badań. dzięki
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,16566,20839743,20839743,metodologia_badan_kto_robi_badania_.html


Temat: problem adhd nie istnieje na naszym terenie...
( nie chce mnie zalogować)
Paniusie w poradniach niewiele wiedzą o ADHD. Ich narzędzia badawcze pochodzą z
pierwszej połowy ubiegłego wieku.Dzieci należy odsylać na badania do
specjalistycznych poradni albo do lekarzy-psychiatrów.W przypadku ADHD wymagane
są leki, ktore może przepisać tylko lekarz, a nie pedagog czy psycholog. No i
terapia prowadzona musi być profesjonalnie.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,62,47729556,47729556,problem_adhd_nie_istnieje_na_naszym_terenie_.html


Temat: ....."Schizofrenia - Otwórzcie drzwi"
Wszystko, jak wszystko, dopiero tworzycie?

Literatura:

1. ROZWÓJ PSYCHICZNY DZIECKA OD 0 DO 10 LAT. Poradnik dla rodziców, psychologów
i lekarzy
2. ALFABET DLA NAJMŁODSZYCH Podróże od A do Z
3. BAJKI, KTÓRE LECZĄ. CZ. 2
4. ZABAWY RUCHOWE DLA DZIECI ZDROWYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
5. PIERWSZA LEKCJA SZCZĘŚCIA O chłopcu, który nie chciał być smutny
Inne wydawnictwa:
1. PRZYTULANKI, CZYLI WIERSZYKI NA DZIECIĘCE MASAŻYKI. Zabawy relacyjno-relaksujące
2. 311 SZLACZKÓW I ZYGZACZKÓW Ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą
3. KWESTIONARIUSZ DIAGNOZY I NARZĘDZIA BADAWCZE W TERAPII PEDAGOGICZNEJ
4. W CO SIĘ BAWIĆ Z DZIEĆMI? Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka + 3CD
5. TERAPIA PEDAGOGICZNA - TOM II. Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć + CD
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,170,48319419,48319419,_Schizofrenia_Otworzcie_drzwi_.html


Temat: Czy w szkołach segreguje się uczniów?
Przyznaję Ci rację Kopisto, IQ to nie jedyne kryterium, jakie należałoby
uwzględnić. Rzeczywiście uprościłam problem. Myślę, że należałoby wziąć pod
uwagę również wiedzę, zainteresowania, umiejętność rozwiązywania problemów.
Zresztą mamy rzeczę pedagogów, psychologów, którzy mogliby wspólnie wypracować
narzędzia badawcze.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,65,15248014,15248014,Czy_w_szkolach_segreguje_sie_uczniow_.html


Temat: 7-latek do sądu bo jest niegrzeczny
Oczywiście, że do lekarza ( w tym wypadku psychologa i pedagoga),
ale do tego lekarza musza go zaprowdzić rodzice. Jak do tej pory nie
okazali orzeczenia Poradni Pedagogiczno - Psychologicznej. Widać go
nie mają.
Sąd rodzinny natomiast ma możliwość nakazania przeprowadzenia takich
badań. Dyrektor szkoły nie ma żadnych narzędzi prawnych by samemu o
takiej wizycie u psychologa decydować.
Diagnoza jest niezbędna by leczyć.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,69,102220836,102220836,7_latek_do_sadu_bo_jest_niegrzeczny.html


Temat: Dwa światy w gimnazjach
Dwa światy w gimnazjach
Jest źle. Warszawskie gimnazja są miejscami, w których kwitnie przemoc.
Nauczyciele winą za to obarczają rodziców. Ci odbijają piłeczkę i wskazują na
Internet i nieudolnych pedagogów.

O bezpieczeństwo w szkole zapytanow 113 warszawskich gimnazjach publicznych.
Na ankiety odpowiedziało prawie 20 tysięcy uczniów, ponad 2,5 tysiąca
nauczycieli i 15 tysięcy rodziców. Nigdzie w Polsce nie przeprowadzono dotąd
takich badań. Lektura raportu wstrząsa. Co się dzieje w szkole Niemal 15 proc.
uczniów przyznało, że zostało okradzionych z pieniędzy albo telefonu
komórkowego. I głównie miało to miejsce właśnie w szkole lub w jej
bezpośrednim otoczeniu – na boisku, w sklepiku, na przystanku. Z kolei 9 proc.
stołecznych gimnazjalistów twierdzi, że zostało pobitych, a aż 11 proc.
opowiedziało o grożeniu im nożem lub innym niebezpiecznym narzędziem.

W warszawskich szkołach jest też znana z wojska fala, czyli znęcanie się
starszych nad pierwszakami. Są oczywiście alkohol, papierosy i narkotyki. Z
tych używek korzystają uczniowie nie tylko poza szkołą, ale również na jej
terenie. Marihuanę, haszysz, ecstazy próbowało już 15 proc. gimnazjalistów.
Młodzi ludzie twierdzą przy tym, że nie mają zbytniego problemu z kupnem
używek w szkole. Nauczyciel nic wie widzi Tymczasem, jak się okazuje,
nauczyciele żyją w błogiej nieświadomości. – W szkole jest bezpiecznie – tak
twierdzi ogromna większość pedagogów (87 proc.). Nadmieniaj ą przy tym,
żechodzą narozmaite szkolenia ikursy na temat bezpieczeństwa wszkole,
iżewysokotekursy oceniają.

Wprawdzie widzą, że młodzież pali, ale już w mniejszym stopniu zauważają
alkohol i narkotyki. A w ogóle to, jaka jest młodzież, jest przede wszystkim
winą rodziców – takie przekonanie panuje wśród 80 proc. nauczycieli. Sobie nie
mają nic do zarzucenia. Wydaje się, że uczniowie wyczuwają tę spychologię i
obojętność pedagogów. W kryzysowych sytuacjach nie poprosiliby ich o pomoc.
Wyczuwają też znakomicie ich słabości i strach. Przemoc uczniów wobec
nauczycieli jest stosunkowo częsta.
www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_ListNews1&news_cat_id=9&news_id=62579

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,11207,23651740,23651740,Dwa_swiaty_w_gimnazjach.html


Temat: Młodzież i nierówność szans
Chciałabym zauważyć, że:
po pierwsze prof. Fatyga od bardzo wielu lat zajmuje się
badaniem młodzieży i to na różnych fronatach. Może więc
powoływać się nie tylko na wyniki ostatnich badań, ale po prostu
na swoje własne doświadczenie w tej dziedzinie.
Po drugie jako socjolog reprezentuje pewien charakterystyczny
punkt wiedzenia (jeden z krytyków zarzucił jej, że zajmuje się
tylko strukturą, a nie dydaktyką i wychowaniem, z czym i tak się
nie zgadzam). Rzeczywiście nie jest pedagogiem, ale nie można
twierdzić, że tylko pedagodzy mają prawo wypowiadać się o
sytemie szkolnictwa w naszym kraju.
Może jej strategia dla młodzieży jest projektem, który bierze
pod uwagę niedoceniany w dotychczasowych programach fragment
polskiego systemu edukacji, fragment na tyle ważny, że
pominięcie go może prowadzić do kolejnych patologii.
Po trzecie: wydaje mi się, że prof. Fatyga bardzo silnie
występuje przeciwko pewnym mitom czy wyobrażeniom, kierowanie
się którymi wypacza "naturalną" (o ile w ogóle można tak mówić),
czy może raczej funkcjonalną strukturę społeczną. Jednym z
takich mitów jest "pęd do wiedzy". I nie chodzi tylko o to, że
naszego państwa nie stać na spełnienie wszystkich
rozbudzonych "aspiracji edukacyjnych". Chodzi również o to, że
te aspiracje powstały przede wszystkim z powodu rozbudzenia
ogromnych "aspiracji materialnych" naszego społeczeństwa.
Najczęściej idzie się na studia, bo badania wykazują, że wśród
ludzi z wyższym wykształceniem jest najmniejsze bezrobocie, a
opublikowane ostatnio na pierwszej stronie (chyba) GW, badanka
wykazują o ile wzrasta nasz zarobek, gdy mamy dyplom magistra
albo licencjat i co najlepiej studiować jeśli chce się najwięcej
zarabiać... A ja zadam pytanie, zapewne zdaniem niektórych
bardzo głupie, ale i tak je zadam - po co nam to wiedzieć?
Druga sprawa - znamy wszyscy piosenkę Skiby "jeden ma za dużo,
drugi ma za mało, nie wszystkim od natury to samo się dostało" -
prof. Fatyga mówi: "traktując poważnie równość szans, warto się
zastanowić, jak spowodować, by szkoły zawodowe nie były miejscem
zsyłki [...] żeby dziewczynka, która marzy o fryzjerstwie, mogła
[...] wykonywać swoją pracę z tą dozą szacunku społecznego, jaki
jej się należy". To bardzo ważny problem. Z logicznego punktu
widzenia nie da się wyeliminować nierówności w
podziale "kapitału inteligencji", w podziale kapitału
kulturowego i w podziale kapitału ekonomicznego. Chodzi o to,
żeby ci, którzy dostali podarek od natury (czy od Boga, jak kto
woli) w postaci wysokiej inteligencji, mimo braku kapitału
kulturowego i ekonomicznego, mogli awansować w strukturze
społecznej, a ci którzy nie posiadają żadnego z tych kapitałów,
nie łudzili się fałszywymi wyobrażeniami o sukcesie, ale umieli
zaakceptować swoje miejsce w strukturze społecznej. Ale to chyba
nieodpowiednie miejsce i czas na takie rozważania.
Słusznie mówi prof. Fatyga, że "szkoła to narzędzie państwa,
które służy reprodukcji struktury społecznej", skoro struktura
jest niekorzystna dla trwania i rozwoju społeczeństwa polskiego
należy ją zmienić, jak? Prof. Fatyga ma kilka propozycji, ale to
co proponuje przede wszystkim, to narodowa debata, debata w
której należy uwzględnić bardzo szeroki wachlarz problemów,
biorąc pod uwagę, że:
- "bałagan w sferze podstawowych wartości rzutuje na sposób
rozwiązywanie kwestii edukacyjnych"
- "Polska jest biednym krajem. Atuty takiego kraju to cnoty
rozsądku, realizmu i umiaru..."
- "jeżeli ktoś więcej dostał, więcej od niego powinno się
wymagać".

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,521,7700285,7700285,Mlodziez_i_nierownosc_szans.html


Temat: III OGÓLNOPOLSKI KONGRES DYREKTORÓW PRZEDSZKOLI
III OGÓLNOPOLSKI KONGRES DYREKTORÓW PRZEDSZKOLI
III OGÓLNOPOLSKI KONGRES DYREKTORÓW PRZEDSZKOLI

Przygotowanie projektów ewaluacyjnych w ramach wymagań MEN oraz kontrole w placówce w oparciu o arkusze kontroli

WARSZAWA 12 kwietnia 2010


Więcej na stronie: www.centrumkompetencji.pl/szczegoly_szkolenia_349.html?a=470/10&f=forum.gazeta.pl/Nauczycieliprzedszkola

Prelegenci:

* prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska – wybitny polski pedagog i psycholog, kierownik Katedry Wspomagania Rozwoju i Edukacji Dzieci w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, współautorka nowej podstawy programowej
* dr hab. Henryk Mizerek – specjalizuje się w ewaluacji programów edukacyjnych, kształceniu nauczycieli, metodologii nauk społecznych, pedeutologii oraz teoriach wychowania
* Izabela Suckiel – konsultant ds. kadry kierowniczej i ewaluacji w CEN w Koszalinie
* Wiesława Mądrowska – redaktor prowadzący czasopisma „Doradca Dyrektora Przedszkola”

Program szkolenia:

I Procedura opracowania i wdrożenia projektów ewaluacyjnych

* Elementy składowe projektu – m.in. przedmiot, pytania, strategia, harmonogram
* Dokumentacja procesu ewaluacji: procedury, analizy, zestawienia
* Dodatkowe, poza ankietami, narzędzia badawcze, które zgodnie z zaleceniami warto wykorzystać w projekcie
* Wykorzystanie wyników ewaluacji do poprawy jakości pracy przedszkola - sprawozdania i raporty z działań

II Kontrole w placówce oparciu o arkusze kontroli


* Procedura kontroli dla dyrektora przedszkola
* Analiza przykładowych arkuszy kontroli
* Przygotowanie przedszkola do kontroli w wybranych obszarach

III Ewaluacja i ocena pracy nauczyciela

* Ewaluacja i autoewaluacja pracy nauczyciela w kontekście nowego rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym
* Ocena pracy nauczyciela na bazie informacji gromadzonych w wyniku sprawowanego nadzoru pedagogicznego

UWAGA! Po zakończeniu I części konferencji nasi prelegenci dokonają krytycznej analizy mocnych i słabych stron 2 projektów ewaluacyjnych, które zostały zrealizowane w wybranych placówkach.


Więcej informacji na stronie: www.centrumkompetencji.pl/szczegoly_szkolenia_349.html?a=470/10&f=forum.gazeta.pl/Nauczycieliprzedszkola

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,47465,106587657,106587657,III_OGOLNOPOLSKI_KONGRES_DYREKTOROW_PRZEDSZKOLI.html




Powered by MyScript