Ocena ryzyka zawodowego dla nauczyciela

Menu

My crazy serwis with crazy Beyonce =]

Temat: Kto zapłaci nauczycielom za ustne matury?
nie sięgaj tak głęboko bo się przegrzejesz, mówimy o maturach
popołudniowo-nocnych, czyli dodatkowo wykonywanej pracy.
Sprawę należy skierować do rzecznika praw obywatelskich i inspekcji
pracy.Proponuję niech związki zawodowe w zielonej górze skierują
takie wnioski. można także zaatakować trybunał konstytucyjny.
Są przypadki liczne, że nauczyciel polonista będzie miał 7 lekcji do
południa i do tego będzie pytał przez 5 godzin po południu.
Istnieje także ryzyko niewłaściwej oceny wypowiedzi maturzystów, bo
kto po tylu godzinach może jeszcze coś rozumieć ?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,73,92780585,92780585,Kto_zaplaci_nauczycielom_za_ustne_matury_.html



Temat: ANALIZA PRZECIEKU
Proszę Pani!
Ta sprawa jest tylko egzemplifikacją ogólnego zdehumanizowania i
zdemoralizowania znacznej części, a kto wie czy nie większości Polaków.
Bardzo wielu z lubością chciałoby za to obarczać komunę, jakoś wszyscy
zapomnieli, że ponoć żyjemy w kraju katolickim.

Liczyłem może naiwnie na potępienie niegodziwości, a doczekałem się głównie
odzewu zdemoralizowanej młodzieży. I nie powinienem się dziwić.
Koledzy i koleżanki mojego syna z jednej z lepszych klas w Opolu, działali b.
często per ne fas, posuwając się nawet do grzebania w osobistych rzeczach
nauczycieli w celu podmiany prac klasowych i wpisywania sobie ocen do
dziennika.
Myślę, że Pani wiara w sprawiedliwość zostanie niebawem wystawiona na ciężką
próbę. Przypuszczam, że wszystko rozegra się zgodnie z moimi przewidywaniami,
które przedstawiłem rozpoczynając ten wątek.
W skrócie: Minor - kozioł ofiarny, powtórka matury wyłacznie z polskiego
zresztą, na matematykę już się nie rozszerzy, sprawcy przecieku,
rozpowszechniania i nieuczciwi uczniowie - bezkarni.
Nie wiem czy już tu pisałem, ale dla mnie jest równie obrzydliwą rola
dziennikarskich hien, które dla własnego zysku w postaci sensacji nie
przekazały swoich informacji do kuratorium, gdzie były jeszcze 2 zestawy, a
tematy można było zmienić nawet w ostatniej chwili.

Ma jedną satysfakcję i niech Pani też się nią napawa:
Osoba, która wykradła tematy maturalne, musi w tej chwili przeżywać ciężkie
chwile. Przypuszczam ,że w grę wchodzi ogólny roztrój zdrowia z takimi objawami
jak nieustanna biegunka. To z pewnością nie jest żaden "zawodowy" przestępca,
która ma wpisane w ryzyko zawodowe kontakt z prokuratorem. Siedzi teraz sobie
w domu, być może na zwolnieniu lekarskim w oczekiwaniu na gońca z wezwaniem do
prokuratora.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,65,12602367,12602367,ANALIZA_PRZECIEKU.html


Temat: Dziekan nie jest dolarówką
Dziekan nie jest dolarówką
cóż... mój mąż się doktoryzuje i znam trochę to środowisko profesorsko-
doktorskie. z własnej uczelni też pamiętam - i tych fajnych, i tych, którzy w
ogóle nie uczyli tego, na co wskazywała nazwa ich przedmiotu, a wymagali bóg
wie czego. no i z tymi ostatnimi nic nie można było zrobić, bo wykładowcy
cieszą się stosunkowo dużą autonomią. stosunki na uczelni są właśnie feudalne.
młodych wykładowców, doktorantów się nie promuje, a choć odwalają dużo roboty,
śmietankę spijają stare wygi. wykładowcy są często starzy, gadają od rzeczy
(mogę podać nawet nazwiska :D ), ale uczelnia ich trzyma dla tytułów. nie wiem,
dlaczego sami nie mają na tyle godności, żeby zrezygnować. chyba chodzi o
pobory lub nieumiejętność pogodzenia się z emerytalną bezczynnością. i nic tu
do rzeczy nie ma ich świetlana przeszłość w ak czy opozycji za komuny, bo nijak
to nie wpływa na jakość zajęć. należy się im za to szacunek, ale nie
usprawiedliwienie miernej jakości zajęć.
uważam, że dobrze, że takie forum istnieje, bo pomaga studentom wybierać
wykładowców wg własnych oczekiwań istanowi jedyny sposób walki z bezsensownymi
wykładowcami, których i tak nie można ruszyć. jeśli student chce sie uczyć, to
wybierze tego wymagającego, nawet jeśli opinie są właśnie z tego względu
niepochlebne (np. "kutwa, nie dała mi zaliczenia, bo nie chodziłem na jej
wykłady"). rzeczywiście może za dużo niepochlebnych uwag się wyrywa na temat
wymagających nauczycieli, którzy nie dają spokojnie pospać na zajęciach czy
pograć w statki, ale to też ma plus - może to przeczytać kierownik zakładu,
przełożony wykładowcy i docenić swojego podwładnego. natomiast komentowanie
wyglądu to porażka. robią to ludzie nie na poziomie. każdy wygląda i się
ubiera, jak mu wygodnie. wszystko to jest osobistą sprawą, dopóki się nie
śmierdzi nie wypranymi ubranianmi czy zaschniętym potem (fuj!). w przeciwnym
razie nie ma to wpływu na jakość zajęć.
a propos jestem nauczycielką. dostałam kiedyś obrzydliwego anonima od rodzica,
którego dziecko było w skandalicznie zachowywującej się klasie. miałam do niej
uwagi na zebraniu z rodzicami. anonim to obrzydlistwo pisane przez człowieka
nie na poziomie. taka forma informacji zwrotnej o moim nauczaniu była
niedopuszczalna. nawet nie zauważyłam, że koperta nie była opatrzona nazwiskiem
nadawcy, bo pewnie bym nie czytała takiego bubla. dużo mnie kosztowało nerwów
przeczytanie o własnej powierzchowności (ocena fryzury, okularów, wzrostu,
mojej niezadużej, ale komuś przeszkadzającej tuszy, która nota bene już
zniknęła, stroju) oraz uwag o klasie (że niby złe zachowanie klasy, z którą
jako jedyną miałam problemy, wypływa z mojej winy i że to wpisane w ryzyko
zawodowe mojej pracy, więc jak się nie podoba, to fora ze dwora! nie mogę gadać
o złym zachowaniu do rodziców, bo ich dzieci są ok). wyrobiłam sobie
jendoznaczną opinię o autorze anonima, natomiast po ochłonięciu serio
potraktowałam uwagi o własnym warsztacie nauczania. a były tam i pochwały, i
wskazówki dotyczące prowadzenia zajęć.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,902,66049343,66049343,Dziekan_nie_jest_dolarowka.html


Temat: Znów o pieniądzach
To jest oczywiste,że aby cokolwiek " inwestować", musi być zapewniony
elementarny poziom zaspokojenia podstawowych potrzeb.

Niejednokrotnie na forum czytamy dramatyczne listy,że ma się urodzić kolejne
dziecko, czyli rodzina staje się niewątpliwie wielodzietna, a szans na wzrost
dochodów nie ma.
Z doświadczenia własnego i znajomych, mogę powiedzieć,że wtedy w rodzicach
wyzwala się energia i gotowość do zmian. Często zmienia się wtedy nie tylko
pracę, ale i miejsce zamieszkania, filozofię życiową.
Przypomnijcie sobie przykład rodziny naszej Joli, rodzinę Nordynki.
Znacie historię autorki "Harry Pottera".

Mój mąż w obliczu zagrożenia biedą odszedł z uczelni i podjął pracę w biurze
projektowym. Owszem, jego macierzysta rodzina może mieć do mnie pretensje,że z
powodu "kupy dzieci" zmarnował swoje naukowe szanse.
Ale przecież on stale coś publikuje, a po drugie, niestety, w życiu zawsze jest
coś za coś. Dodatkowo w przeszłości bywało tak, że w weekendy pan doktor
inżynier dorabiał przy remontach mieszkań.
Trudno, jak trzeba to trzeba.
Moja kariera zawodowa też nie była na miarę marzeń i oczekiwań moich rodziców i
nauczycieli. To wszystko z powodu świadomego zdecydowania się na model rodziny
wielodzietnej.( W naszym przypadku wybrany z pewnych dramatycznych osobistych
względów).
Po prostu - masz dzieci, musisz im dać jeść i się nimi zająć.
Jeśli naprawdę autentycznie brakuje do pierwszego, potrzebny jest potężny kop w
górę, a nie odejmowanie od ust.

Przy czym często okazuje się, że wprawdzie jakieś szanse się straciło, ale inne
zyskało, i pod względem zawodowym i życiowym.

Co jeszcze mogę dodać?
1.Życie to ryzyko, wszystko się może zdarzyć, nie da się przed wszystkim
zabezpieczyć. Tak, trzeba mieć odłożone środki na przeżycie czasu kryzysu. Ale
tak czy owak wszystko może się zawalić, nawet gdy ma się tylko jedno dziecko
albo wcale, za to dwa dobre zawody. Wypadki chodzą po ludziach a ludzie po
wypadkach nie zawsze; takie życie.

2 Jak mówi Pismo, "dzień jutrzejszy będzie miał swoje troski".
Czyli świat się zmienia, nie wiemy, jakie życiowe problemy będą miały nasze
dzieci i wnuki. Pamięć mojej rodziny sięga stu kilkudziesięciu lat i każde
pokolenie zaczynało wszystko od początku.
Stąd wniosek,że najważniejszy posag dla dziecka to kapitał intelektualny i moralny.

3. Dzieciak w rodzinie wielodzietnej ma najczęściej mniej od innych materialnie,
niestety. Dlatego potrzebuje rekompensaty, w postaci szczególnie serdecznej
domowej atmosfery, no i przykładowo tego postulowanego poziomu kulturalnego.
Wypożyczenie książki z biblioteki nic nie kosztuje, a książka to nie tylko
rozwój i wiedza, czyli korzyści wymierne, konkretne. Jeśli dziecko polubi
czytanie, jego życie będzie nie tylko ciekawsze, ale zwyczajnie bardziej
satysfakcjonujące.

Nawet na prestiżowych dziennych studiach jednostki naprawdę zdolne to około
10-20 procent ogółu. Reszta jest zwykła, solidna, jako tako przygotowana.
Specyfiką dzisiejszych czasów jest,że ci zdolniejsi studiują z zasady dwa
fakultety (dzienne! dobre!), co zwiększa ich szanse.
Przeciętny student jest w stanie pracować i studiować.
Syn znajomych pracował na pełen etat w Warszawie (praca wymagająca wysokich
kwalifikacji) a studiował trudny "dzienny" kierunek w Poznaniu.
W dobie internetu wszystko jest możliwe.

Naprawdę, warto postawić na edukację.
Uwaga! Nie chodzi mi o piątki, o oceny, ale o rozwój,
o umiejętności, o zainteresowania, pasje i ambicję.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,16714,75967522,75967522,Znow_o_pieniadzach.html


Temat: Dziwne studia podyplomowe
Dziwne studia podyplomowe
Pod adresem

www.ujk.edu.pl/wzia/?q=node/86
znaleźć można następujące informacje o prowadzonych przez Instytut Zarządzania na Wydziale Zarządzania i Administracji UJK studiach podyplomowych.


Studia Podyplomowe
Przyjęcie na studia podyplomowe odbywa się na podstawie złożenia wymaganych dokumentów, tj.:
· odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (odpis)
· dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na konto: 87 1500 1458 1214 5004 8627 0000 z dopiskiem "Opłata rekrutacyjna na studia podyplomowe ...."
O przyjęciu na studia podyplomowe decyduje kolejność zgłoszeń.
Szczegółowe informacje pod numerami tel. +48(41) 349 66 23/14, +48(41) 349 65 77/25 lub w pok. nr 211, 112 ul. Świętokrzyska 21
Studia podyplomowe mogą być realizowane w Zamiejscowym Ośrodku Dykaktycznym UJK w Staszowie pod warunkiem wymaganej liczby kandydatów.
Administrator szkolnej pracowni komputerowej - dla nauczycieli różnych specjalności, którzy chcą uzyskać przygotowanie do administracji szkolnymi pracowniami komputerowymi, jak również dla osób początkujących, pragnących poznać budowę i działanie komputera, obsługę ważniejszych aplikacji użytkowych, nowe techniki przekazu informacji.
Program
Wstęp do informatyki, Urządzenia techniki komputerowej, Systemy operacyjne, Systemy operacyjne - Windows Serwer, Systemy operacyjne – Linux, Sieci komputerowe, Bezpieczeństwo pracowni komputerowej, Szkolny Intranet, Programowanie baz danych – SQL, Elementy programowania obiektowego, Elementy prawa autorskiego, Elementy programowania WWW

Liczba godzin ogółem: 220, Cena: 2200,-

Bezpieczeństwo i higiena pracy dla absolwentów studiów wyższych, osób chcących zajmować się problematyką BHP w różnych przedsiębiorstwach i instytucjach,
Cel kształcenia
Dają dodatkowe kwalifikacje niezbędne do pracy w służbie bhp, bądź wykonywania zadań tej służby (Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 02.11.2004 r.)
Program
Prawna ochrona pracy, Psychologia pracy i psychologiczne uwarunkowania wypadków,
Podstawy systemu zarządzania bhp, Dokumentowanie systemu zarządzania bhp,
Kultura bezpieczeństwa, udział pracowników w procedurach bhp, Ergonomia warunków pracy, Pierwsza pomoc przedmedyczna, Analiza i ocena ryzyka zawodowego, Zagrożenie pożarowe, gazowe, pyłowe, materiały palne i toksyczne, Zagrożenia środowiskowe, higiena pracy i choroby zawodowe, Awarie przemysłowe i ratownictwo, Systemy informacyjno-informatyczne w bhp, Monitorowanie i audit systemu zarządzania bhp stanu bhp.

do góry Liczba godzin ogółem: 215, Cena: 2800,-

Ekonomika i prawo podatkowe dla pracowników instytucji skarbowych, przedsiębiorstw i osób chcących pogłębić wiedzę skarbowości
Cel kształcenia
Dają dodatkowe kwalifikacje w problematyce funkcjonowania systemu podatkowego oraz techniki nakładania zobowiązań podatkowych
Program
Elementy finansów publicznych - ustawa o finansach publicznych, Ekonomika opodatkowania jednostek gospodarczych, Wybrane zagadnienia rachunkowości, Elementy analizy finansowej, Matematyka finansowa, Prawo spółek, Prawo czekowe i wekslowe, Elementy prawa bankowego, Prawo celne i dewizowe, Elementy prawa cywilnego i administracyjnego, Ordynacja podatkowa, Podatek od towarów i usług, Podatek dochodowy od osób fizycznych, Podatek dochodowy od osób prawnych, Podatek akcyzowy, Podatki i opłaty lokalne

do góry Liczba godzin ogółem: 210, Cena: 2800,-

Ekonomika i zarządzanie firmą dla kadry zarządzającej organizacji komercyjnych i non profit, instytucji administracji państwowej i samorządowej.
Cel kształcenia
Dają dodatkowe kwalifikacje w zakresie wiedzy z zarządzania i organizacji lub aktualizują wiedzę już posiadaną w wyżej wspomnianym zakresie, ze szczególnym uwzględnieniem: technik zarządzania operacyjnego, kierowania personelem, metod zarządzania strategicznego
Program
Podstawy ekonomii, Zarządzanie firmą, Elementy prawa gospodarczego, Podstawy rachunkowości, Prawo pracy i ubezpieczenie społeczne, Ubezpieczenia gospodarcze, Marketing, Giełdy i papiery wartościowe, Struktury organizacyjne, Techniki negocjacji, Systemy informacyjno-decyzyjne w przedsiębiorstwie, Ekonomika podatkowania przedsiębiorstw, Prawo podatkowe, Prawo upadłościowe, Audyt wewnętrzny, Zarządzanie strategiczne, Bankowość i kredyty, Zarządzanie finansami firmy, Biznes plan i analiza wskaźnikowa, Gry decyzyjne

do góry Liczba godzin ogółem: 220, Cena: 2500,-


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,60,104230789,104230789,Dziwne_studia_podyplomowe.html




Powered by MyScript